17 Aralık 2015 Perşembe

1#DIY*Kendi Yap >> Boncuklu Şık Bileklik


Merhabalar :) 
Geçenki yazımda bu bilekliğin yapımı paylaşacağımı yazmıştım. 
İşte yapım aşamaları. 



Bize lazım olan malzemeler oldukça basit. 
-Kolaylıkla va çok ucuza bulacağınız makrume ipi,
-Dikiş ipi,
-Boncukların geçebileceği büyüklükte dikiş iğnesi, 
-Düğme, 
-Renkli boncuklar,
-Rahat çalışabilmek için kutu kapağı 
-Klips yada bant




Öncelikle düğmenin geçebileceği büyüklükte ipi ilk fotoğraftaki gibi ayarlayıp klipsle tutturdum ve ucunu kapağın altına bantladım.

1.Dikiş ipini geçirdiğim iğneyi makrume ipinin bir tanesine sabitledim.
2.Kullanacağım boncuğu iğne sayesinde ipe geçirdim.
3.İğneyi kalın ipin altından geçirip geri dönüşte üstünden aldım.Tekrar boncuğun içinden geçirdim.
4.Boncuk böylece yerine yerleşip sabitlenmiş oluyor. Bu işlemi isterseniz birden fazla tekrar edebilirsiniz.
5.Ben iki kez tekrar ettiğim için ilk başta sağa geçişte taktığım boncuğu, ikinci boncuğu sol tarafa geçişte taktım.
6.İkinci boncuk için de aynısını tekrarladım.
Ortada kullanacağınız boncuğun uzunluğu tam olarak bileğinizin ölçüsü kadar yada biraz bol istiyorsanız bir iki boncuk daha fazla olmalı.
9.Ortadaki boncuklar bittiğine göre yandaki boncukları dizmek için ikinci makrume ipine ihtiyacımız var.
10. O ipi de güzelce gerip sabitliyoruz.
11.Bu sefer çalışmaya ortadaki boncukların bitim noktasından yani en alttan çalışmaya başlıyoruz.
12. Aynı şekilde boncukları yukarı doğru diziyoruz.

13.Fotoğraftaki gibi boncukları dikiyorum. Dönme yerini elimizde yaparsak daha kolay olur.
14.Ben mavi ve yeşil olmak üzere iki boncuk kullandım ama tek renk yada karışık renk kullanılabilir.
15.Gördüğünüz gibi kenardaki boncukları ortadaki boncuktan birer boncuk fazla koydum ki makrume örüp birleştirdiğimizde büzülmesin.
16.İki tane makrume ördüm.
17.Ortadaki iplere düğmeyi geçirdim.
18.Tekrar iki makrume daha ördüm.
En sonunda da tutkal sürüp kuruyunca iplerini dibinden kesiyorum.
Veee bilekliğimiz kullanıma hazır :)

Bu kullandığım malzeler hakkında daha ayrıntı bilgi vermek yada alternatiflerini anlatmak istiyorum. Çünkü ben internette bileklik yapımı diye arattığım zaman türkçe sitelerde ve bloglarda çoğu zaman "her tip ipi , her türlü boncuğu kullanabilirsiniz.... ,bla bla" ifadelerine çok rastlıyorum ve bu hiç işme yaramıyor malesef. Kullandığımız iplerin ve boncukların da yaptığımız takıda çok önemli olduğunu düşünüyorum.Umarım bu açıklamalar benim gibi bu durumdan şikayetçi olanların işine yarar :)

-Makrume ipi dediğim yıllardır kullanılan orta kalınlıktaki çok sert olmayan ipler. 
-Dikiş ipi olarak daha sağlam olsun diye naylon ip kullanmak boncukların daha gevşek durmasına neden olabilir.
-Kullandığım boncuklar biraz ağır ve yuvarlak... Kesme olanlar ve daha hafif olanlar makrume ipi yumuşak olduğu için düzgün bir görüntü vermez.
-Makrume ipi yerine deri yada kulaklıklarınızın kordonlarını da kullanabilirsiniz :) 
-Mutlaka beyaz tutkalınız olsun.Zaten oldukça ucuz bir malzeme. Her işe yarar :) 


Bir dahaki sefere bu kolya ucunun yapımını anlatmaya çalışacağım.
Kendinize iyi bakın :)
Hoşcakalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder