24 Aralık 2015 Perşembe

2#DIY*Kendin Yap >>Simli Kolye Ucu

Herkese merhabalar :)
 Geçenlerde arkadaşımla buluştuğumda elime rengi solmuş bir metal verip "bunu arkadaş sana verdi. Bir şeyler yaparsın diye. " dediğinde alıp hemen çantama attım :) 
Tadığım insanların geri dönüşüm denilince akıllarına sanırım ben geliyorum.
 Anneme göre ise fazla döküntücüyüm. Eskiyen ve artık kullanılamayan çoğu şeyi "Neyse...Lazım olur belki" deyip atamıyorum. Bu genlerimde var napayım :))) Anneannemden bana geçmiş.. Kumaş parçalarını atamama, aldığı kıyafeti kendine göre değiştirme falan..
 Odamı toplarken saklayıp atmadığım şeyleri kutulara sığdıramadığım yada canım sıkıldığı zaman bazen şikayet edebiliyorum bu huyumdan. 
Ama yine de çevremdekilerden aldığım ilaç,çay,şampuan,saç boyası gibi kutularımla , anneannemden getirdiğim kumaşlarımla, kardeşime okul alışverişi yaparken ucuza bulduğum desenli kağıtlarımla,kartonlarımla,renkli bantlarımla, eskiyen onlarca kulaklığın kesip atmadığım kablolarıyla, ayakkabı kutularımla, rengarenk ve çeşit çeşit kurdalelerimle ben çok mutluyum :) 
Babamın evlenmeden önce aldığı,şu anda çalışmayan ve gardolabıma tıkıp" ben bunu evlenince akvaryum yapıcam ama" deyip attırmadığım televizyonu, anneannemden getirdiğm bilmem kaç yıllık kahve fincanlarını, doğduğumda ailemin benim için yaptırdığı şifonyerini ve şu anda antrede bulunan teldolabı saymıyorum bile :) hehehe 

Eveeet bugün bu gördüğünüz kolye ucunun yapımı anlatmaya çalışacağım.Oldukça basit ve neredeyse sıfır maliyetli bir takı.




Kullandığım malzemeler çok basit
-Deliği bulunan yuvarlak bir metal yada böyle küpeler var.Onlar da olabilir.
-Beyaz tutkal
-Sim
-Boncuklar
-Şeffaf oje

Rahat çalışmak için delikten misina yada ip geçirip klipse sıkıştırdım.Yapmasanız da olur.
Metale beyaz tutkal sürüp üzerine simi boşalttım.Elimle haifçe bastırdım ve fazlasını yere vurarak dökülmesini sağladım.
Arka tarafına da aynısını yaptım.
İsterseniz tutkal yerine Golden Rose'un metalik rengindeki ojesiyle boyayıp üstüne sim dökebilirsiniz. Bunu başka bir kolye ucunda denemiştim.Gayet güzel oldu.
 Kuruyunca üstüne şeffaf ojeyi sürüp simleri sabitledim. 
Seçtiğim boncukları adımın baş harfini oluşturacak şekilde tutkalla yapıştırdım.
Tutkal kuruduktan sonra boncukların üstüne yine şeffaf oje sürerek parlamasını sağladım.

Zinciri de geçirdiniz mi kişiye özel tasarım dedikleri ve kimsede olmayan kolyeniz kullanıma hazır. İşte bu kadar. :) Bunu yapmak bir saatimi bile almadı.




Umarım beğenmişsinizdir.Bir dahaki postumda görüşmek üzere.
Kendinize iyi bakın :)
Hoşcakalın :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder