26 Ocak 2016 Salı

1#Elif'in Lezzetleri >> Brownie Kurabiye


Bugün yıllardır meşhur olan ama benim bu yaz kaşfettiğim bir pastayı benim nasıl yaptığımı anlatmak istiyorum. Tarifini kendisinde yediğim komşumuzdan almıştım. Ama küçük değişiklikler yaptım. İnternetten de araştırdım. Bakalım ben nasıl yapıyormuşum.


Malzemeler:
1 yumurta
150 gr kadar sanayağ
Bir çay bardağı sıvıyağ
Bir su bardağından iki parmak eksik toz şeker
Bir paket kakao
Bir paker kabartma tozu
Bir paket vanilya
Aldığı kadar un

Yapılışı:
Benim aldığım tarifte 2 yumurtaydı ama ben bir tane koydum.Çok önemi yok. Yumutayı ve şekeri güzelce elimizle yada mikrele çırpıyoruz. İçine erimiş ve elimizi yakmayacak olna saayağını ilave ediyoruz. Aslında eritmeden de yapılıyor ama ben eritince daha çok beğendim. Sıvıyağı da ekleyip karıştırıyoruz. Daha sonra kakaoyu ekliyoruz. Kakaonun ölçüsü renginin koyu olmasıyla ayarlayabilirsiniz. Kakaonun çok yakıştığı bir kurabiye. Fazla kakao sevmeyen annemden anladım bunu :) Kurabiyeyi fazlasıyla seviyor. Unu ilave edip üzerine vanilya ve kabartma tozunu ekliyoruz. Unu başta bir bardak ilave edip kıvamını ayarlamaya devam edin. Çok cıvık yada kurabiye hamurları gibi çok koyu bir kıvamı yok. Kakaonun tamamını unla birlikte yada undan sonra değil, sıvılara karıştırmanızı öneririm. Daha kolay karışıyor çünkü. Rengi siyaha yakın olacak. Kakaonuzun tipinden bunu ayarlayabilirsiniz. Daha sonra tepsiye küçük yuvarlaklar halinde diziyoruz. Üzerine bastırmıyoruz.Yusyuvarlak olacak çünkü pişerken biraz yayılıyor.

Nasıl Pişiriyoruz?:
Fırınınızın tipine göre 8-10 dakika arasında pişiriyoruz. 8 dakikanın sonunda elinizle üstüne bir bastırın. Eğer çok yumuşaksa bir kaç daika daha pişirin. Üzeri hafif çatlayacak ve çok ince bir şekilde sertleşecek.Bu yeterli olur. Fırından çıkınca yarım su bardağı ve bir iki yemek kaşığı şekeri karıştırıp,bu sosa dumanı çıkan kurabiyelerimizi tek tek batırıyoruz.Sütün kurabiyelerimizi üstünü geçecek derinlikte olması gerekli. Çok koymanıza gerek yok, kaseyi eğerek yaparsanız olur. Çünkü fazla süt gitmiyor. Tek hamlede batırıp çıkarıyoruz, ve hemen tabağımıza koyuyoruz. Kurabiyeler elinize aldığınızda parçalanır gibi olacaktır, pişmedi mi acaba diye telaşlanmayın. Süte batırdığınız anda sertleşmeye başlayacak zaten. İçinin yumuşacık olmasını bu sağlıyor zaten. Dolapta soğuttuktan sonra- ertesi gün daha lezzetli oluyor- yemeğe hazır. 

Çikolata tadı istiyorum diyorsanız içine damla çikolata koyup öyle yuvarlayabilirsiniz. Servis tabağınıza aldıktan sonra da üzerine çikolata sosu döküp cevizle süsleyebilirsiniz. 



Altı üstü bir kurabiye ne kadar uzun anlattın diyenlere, bir interneti karştırmalarını öneririm. Suyla şerbet yayıp kaynatanlar mı ararsınız, Şerbetin içinde dakikalarca bırakıp şerbetli tatlıya dönüştürenler mi ararsınız, 10 dakika pişmesi gerektiğini söylemeyip, katı bir kurabiye olmasına yada kakaosunu az koyup brownie özelliğini kaybetmesine neden olanları mı arasınız. İşte size bütün tariflerin harmanlanmış ve 6 deneme sonucunda bana göre en güzelini bulmuş olmaktayım :) Bu tarif benim damak tadıma daha çok hitap etti. 


Afiyet olsun :)
Umarım beğenmişsinizdir.
Kendinize iyi bakın.
Çikolatalı günler.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder