3 Şubat 2016 Çarşamba

2#Elif'in Lezzetleri>> Kolay Parfe

Kolay parfe yazın yada kışın canımız tatlı çektiğinde güzel ve pratik bir tarif olabilir :) Bakalım nasıl yapmışım.

Malzemeler:
2 paket krem şanti
1,5 su bardağı süt
Bir paket Eti Burçak
Bir paket Eti Kakaolu Bisküvi
Damla çikolata
Ceviz
Muz

Yapılışı:
Krem şantiyi derin bir kapta sütle katılaşana kadar çırpıyoruz. Katılaşana kadar diyorum çünkü "krem şantiyi herkes çırpamı bilir canımm" fikrime, kuzenim su gibi olan krem şantiye "bu oldu" dediğinden beri güvenemiyorum :)))) Kabı ters çevirdiğinizde krem şanti dökülmüyorsa olmuştur. İçine un haline getirdiğimiz Eti Burçak'ı irice ezdiğimiz cevizi ve damla çikolataları ilave edip güzelce karıştırıyoruz. İrice parçaladığımız Eti Kakaolu Bisküvi'yi ve istediğimiz şekilde doğradığımız muzu ilave edip tekrar karıştırıyoruz. Buzdolabı poşeti yada sera streçle kapladığımız istediğimiz bir kalıba yada silikon kalıplara karışımı döküp üstünü istediğimiz gibi süslüyoruz.Ben çikolata sosu ve damla çikolata kullandım.Derin dondurucuda donduruyoruz. Canımız dondurma çektiğinde afiyetle yiyoruz :)

Not: Ben krem şantiyi tek başına yemekten pek hoşlanmadığım için içine Eti Burçak koyup iyice karıştırdım. Bunu yaş pasta süslemeleriniz için de kullanbilirsiiniz. Gelin çantasında da aynı karışımı kullanıyorum.

Not: Meyveyle de çok güzel oluyor. Ama muzun şöyle bir dezavantajı var :( Sertleşip buz yemiş gibi oluyorsunuz.Koymasanız da olur yani:)

Afiyet olsun.
Sevgilerle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder