5 Şubat 2016 Cuma

3#Elif'in Lezzetleri>> Zebra Kek

Bugün herkesin bildiği fakat bazılarımızın yapılışının zahmetli olduğunu düşündüğü bir keki sizlerle paylaşmak istedim.

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
Kakao

Yapışılı:
Yumurtalar şekerle kabarana kadar çırpılır.Sıvı malzemeler ilave edilir. Un, kabartma tozu ve vanilin de eklenerek karıştırılır. Karışım pandispanya kıvamında olmalı,yani koyu bir kıvamı olmamalı. Tepsiye döküldüğünde kendiliğinden yavaşça yayılacak kıvamda olmalı. Karışımı iki kaba ayırıyoruz. Birine kakao ekleyip diğer sade karışımla aynı kıvama gelene kadar su yada sütle kıvamını açıyoruz. Bir programda izlemiştim.Sevgili profosyonel aşçımız kakao ekleyince kıvamını açmak için su ilave etmeyerek kakaolu kısmın  dibe çökmesine neden olmuştu.Çok gülmüştüm :) 
Yağlı kağıt koyduğumuz yada yağlayarak unladığımız kalıba ilk önce karışımın her hangi birinden bir kepçe, ben küçük kepçeyle 2 kere koyuyorum, tepsinin tam ortasına döküyoruz. Diğer karışımı ise yine tepsinin tam ortasına aynı miktarda döküyoruz.Bu işlemi karışımlar bitene kadar tekrarlıyoruz. Eğer karışımlar kendiliğinden yayılmıyorsa koyu olmuş demektir.Suyla akıvamını açmanız ve iki karışımın da aynı kıvamda olması gerekli. Kekinizi fırınınıza göre pişiriyorsunuz. İşte bu kadar.Afiyet olsun :)





Umarım beğenmişsinizdir.
Sevgilerle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder