25 Aralık 2015 Cuma

3#DIY*Kendin Yap >> Kumihimo Disk Yapımı


Herkese merhabalar :) 
Yine bir bileklik yapımıyla sizlerleyim :)
Bu seferki bir Kumihimo bilekliği.Bu bileklikleri bir sene önce yapmaya başladım. Başta oldukça zor gelen fakat bir kaç tane yaptıktan sonra el alışkanlığı kazanılan ve işinizi kolaylaştıran bir yöntem. Ama öncelikle bunun için bize bir disk gerekli.İnternetten sipariş verilebileceği gibi kendimiz de yapabiliriz. Kartondan yapıldığı için fazla dayanıklı olmuyor elbette ama yine de işimize yarıyor :)


1- Öncelikle bir kartona orta boy kaseyle yada pergelle bir daire çiziyoruz.
2-Çizdiğimiz daireyi kalemle dörde bölüyoruz.
3-Resimdeki gibi köşeden köşeye cetvelle çiziyoruz.
4.Çizdiğimiz bu doğruyu cetvel yardımıyla 8 eşit parçaya bölmeye çalışıyoruz.(Çalışıyoruz diyorum çünkü çizilen doğru  8.5 cm yada 9.4 cm giibi rakamlar çıkabiliyor :) )


5-8'e ayırdığımız noktaları resimdeki gibi çizip kenarlardan birer cm kadar kesiyoruz.
6 ve 7- Kenarlardan hafif yuvarlatarak kesiyoruz.
8-En son olarak sivri uçları biraz yuvarlatıyoruz.

NOT: Eğer siz de benim gibi  'ben çizimlerle ölçülerle uğraşamam'  derseniz 2 numaralı adımdan sonrasını yapmak zorunda değilsiniz. Direk ölçmeden göz kararı 8 eşit parçaya - eşit olmak zorunda değil-ayırarak da yapabilirsiniz :) Merak edenler için cetvelle çizerek gösterdim. Çoğunlukla ben de göz kararı keserek yapıyorum.


Ters çevirip şekildeki gibi çizgiler çiziyoruz ve numaralandırıyoruz. Bu numaralar hangi yöne gittiğinizi belirler. İsterseniz yazmayabilirsiniz  :)
Numaraları yanlış yazdığım için kısa bir düzenleme yaptım :)
Bunlar da internetten sipariş edebileceğiniz Kumihimo disklerden iki tanesi..Renkli olanları  Aliexpress'ten sipariş edebilirsiniz.  


Veeee bu diskle istediğiniz renklerde bileklikler yapmaya hazırsınız :) 
Umarım işinize yaramıştır. 
Hoşcakalın :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder