29 Şubat 2016 Pazartesi

1#Sessizlik Lütfen! Ders Çalışıyorum Şurda >>YDS İçin Kitap Önerilerim

Herkese merhabalar
Bazılarımız için okul bitti,işe de girdik bitti gitti diye bir şey olmuyor. YDS,KPSS'nin heaplanması için gerekli ve iki yıl geçerliği olan bir sınav. Her ay Ösym merkezine gidip sınava gireceğiniz e-yds adında bir sınav olmakla birikte,hem başvuru yönünden herkesin başvurabileceği yılda iki kez yapılan YDS'ye de girebilirsiniz.Yüksek lisans için yada dil tazmınatı için yabancı dil puanı da gerekli. Bazılarımız da zevk olsun diye giriyoruz.
Kursa gitmeyip kendiniz hazırlanmak istiyorsanız, hangi kitabı almamız gerektiği konusunda bir çok öneriyi dinleyip kararsız kalıyoruz. Bunlar da benim YDS için hazırlandığım kitaplarım. Eğer internetten sipariş edecekseniz içine bakma şanşımız olmuyor. Biraz olsun yardımcı olabilmek için size bu yazıyı hazırladım.Umarım işinize yarar. Ayrıca şunu da belirtmeliyim. Ne benim bu yayınlardan bir beklentim ve kazancım var,mecburiyetten yapmıyorum. Ne de bu yayınlar benden böyle bir şey istediler. Tamamen kendi düşüncelerimle ve kendi kitaplarımla hazırladığım bir yazı. Size yardımcı olabilmek adına yazmak istedim :)
İrem Yayıncılık-YDS Sınav Stratejileri 
YDS için tavsiye edebileceğim ilk kitap seti İrem Yayıncılık'tan çıkan YDS Sınav Stratejileri serisidir. 1.Kitap Gramer konu anlatımı,2.kitap ise soru tiplerini anlatmakta. Son iki yıldır artık stratejilerin sınavlarda işe yaramadığını varsayayarsak adına aldanıp almamazlık edilmeyecek bir kitap. Sadece stratejiler yok, konu anlatımları oldukça yararlı. Strateji başlığıyla oluşturulan özetler,tablolar oldukça güzel. Yazılan her şeyin ezberlenmemesini, kelime ve çeviri ağırlıklı çalışılması gerektiğini düşünüyorum. Alınması gereken bir kitap seti.
2.kitapta ise soru tiplerinin çözümleri çok açık ve anlaşılır.

Akın Yayınları- İngilizce Sınav Teknikleri 
Tanıtmak istediğim ikinci kitap Akın Yayınları'nın İngilizce Sınav Teknikleri kitabı. 2012 yılında almış olduğum kitabın 2013 sınav değişikliğinden sonra çıkan yeni baskısına bakmaya fırsatım olmadı. Daha önce söylediğim gibi teknik ve stratejiler artık çok fazla işimize yaramıyor.Ama konu anlatımı konusunda çok başarılı. Zaten Akın'ın Dil Kursları da oldukça gözde. Kitapta bol bol teknikten bahsediyor. Bu kitap için her şey bir arada diyebilirim. Kelime çalışmaları,soru tipleri, son çıkan soruların çözümleri. Mutlaka edinilmesi gereken bir kitap.
Akın Yayıncılık-40 Advanced Tests
40 Advanced Tests kitabı mutlaka çözülmeli. 32 adet 35-60 soruluk çözümsüz testen, 8 adet çözümlü deneme sınavından oluşmakta. Benimki yine 2012 basımı. Sorular oldukça yararlı ve zorluk derecesi YDS düzeyinde. Ben yarısından çoğunu çözmüş olduğum için bu sene tekrar almak istedim ama elimdeki diğer kitapları bitirmek için almadım. Akın Yayıncılık'tan Sınav Stratejiler'nden sonra alınması gereken ikinci kitap bence. 

İrem Yayıncılık- Test Attack
İrem Yyaıncılığın Test Attack soru kitabında 3500 soru bulunmakta. 40 Advance Tests kitanının aksine testler konu konu ayrılmış.21 adet konu var. Kitap çözümsüz olmasına rağmen oldukça anlaşılır. Benim gibi alıp bir kenarda bekletilmemesi için sınavdan  minimum 3 ay önce başlanılmalı bence. 
İrem Yayıncılık-Passage Work 
İrem Yayıncılıktan çıkan Passage Work kitabı okuma parçalarında zorlananlar için oldukça faydalı. 100 parçadan oluşuyor. Öncelikle kelimeler türkçe anlamlarıyla veriliyor , daha sonra parçanın çevirisi yapılıyor. Cümle cümle gramer incelenip ayrıntılı bir inceleme yapılıyor. Sonunda YDS'ye yönelik 4 soruyla parça bitiriliyor.  Bu sayede sadece okuma parçası çözümünü öğrenmiyorsunuz,bunun yanında kelime çalışması yapıp grameri tekrar etmiş oluyorsunuz. 100 parça olduğu için minimum 3 ay önceden başlanırsa oldukça faydalı olabilir.
Akın Yayıncılık-Reading Words
Akın'ın yukarıda bahsetmiş olduğum kitaplarını alırken bunu da sipariş etmiştim. Fakat o zamanlar kelime bilgim neredeyse sıfırdı. Bu kitapta kelime olarak yok yok. Ama kelime konusuna fazla ağırlık vermediğim için ben malesef fazla yararlanamadım. Eğer gramer ve diğer konuları haledip kelime öğrenmeye karar verdiyseniz bu kitap size göre. Ben de bu sınavda kelimelere ağırlık verdiğim için bu sefer bu kitap kullanılacak. İçinde konu konu kelimeler ayrılmış ve testlerle öğrenilenler pekiştirilebilinir.

Odtü-Reader At Work 
Reader At Work yıllardır çok meşhur olan iki ciltlik bir okuma kitabı. 1996 yılında ilk baskısı yapılmıştır ve halen basılmaya devam ediliyor. İlk kitabında 204 parça bulunuyor.Parçalarla ilgili sorular, boşluk doldurma, kelimelere yönelik alıştırmalar mevcut. YDS'ye yönelik çalışan birisinin sahip olmaması gereken,onun dışında okumyı geliştirmek isteyenlerin sahip olması gereken ve boş zamanlarda okunulası bir kitap. 357 sayfadan oluşuyor. Eğer alacaksanız tek tek alıp bitirince diğerini almanızı tavsiye ederim.

İrem Yayıncılık-Tamamı Çözümlü Soru Bankası
Bunlar yeni aldığım 4 kitaplık bir seri. Nerden ve ne kadara aldığımı merak ediyorsanız TIK TIK lütfen :) Yıllardır KPDS ile başlayıp YDS ile devam eden kurslara giden biri olarak kelime bilgim ciddi derecede düşük. Günlük konuşma dilindeki kısaltmaları yada sokak kelimelerini bilmem malesef YDS gibi bir sınavda asla işe yaramıyor.Çok güzel şarkı çevirirm mesela. Bu nedenle ben de bir gayret bana yük gibi gelen kelime olayına el atmak istedim. Bu seriyi alırken soru bankası olması nedeniyle almıştım ama bana bir haftadır ciddi derecede kelime ezberletti yada öğretti. Henüz ilk kitabındayım. 
İlk kitabında elimelerle ilgili her biri 24 soruluk 9 test bulunuyor. Her sorunun çözümü var. Phrasal Verb konusuyla ilgili 24 soruluk 4 test, Prepositinons ile ilgili 24 soruluk 6 test var. Sıfatlar fiiller yada zarf gibi bir ayrım yapmadan kelimeleri görmek istiyorsanız işinize oldukça yarayacaktır. 
Geçmiş yıllarda çıkan soruların kelime kısmına bakmıştım geçenlerde.Bu kitapta şimdiye kadar öğrendiğim kelimelerin en az bir tanesi şıklarda geçiyor. Buna dikkat edip testleri bu şekilde hazırlamaları oldukça hoşuma gitti. 
2.Kitaptan bahsedecek olursam bu tamamen gramer üzerine.25'er sorudan oluşan 20 test var.Henüz çözmedim fakat soruların çözümleri oldukça açıklayıcı.
3.kitap Cloze Test, cümle ve paragraf tamamlama,çeviri sorularından oluşuyor. Close Test 30 soruluk 5 testten, Cümle Tamamlama 25 soruluk 8 testten, paragraf tamamlama 25 soruluk 6 testten, Çeviriler ise 25 soruluk 3'er toplamda 6 testten oluşmakta. 
Kısaca göz attığımda yine çözümleri anlaşılır,kelimeler YDS ye çok yakın.
4. ve son kitapta ise YDS 'nin kalan son soru tiplerine yani dialog , anlam bütünlüğü, yakın anlamlı cümle ve okuma parçalarına yer verilmiş.
Anlam Bütünlüğü bozan cümle , 25 soruluk 6 testten, Yakın anlamlı cümle, 25 soruluk 3 testten, Dialog 25 soruluk 6 testten ve reading ise 20 soruluk 10 testten oluşuyor. 

Şu ana kadar YDS'ye yönelik iki kursa gitmeme rağmen hiç biri kitap vermemişti. Bu yüzden kursa gitmeyip kendim çalıştığım dönemlerde kendim almıştım. Bunlar da yıllar içinde( 4 senedir) biriken kitaplarım. Eğer kendiniz hazırlamak istiyorsanız ve seviyeniz ortanın üstündeyse bunlar içinde kesin almanız gerekenleri sıralamam gerekirse listem şöyle olurdu.
1-İrem-YDS Sınav Stratejileri
2-Akın-40 Advanced Tests
3-İrem-Tamamı Çözümlü Soru Bankası
4-İrem- YDS Pasage Work   

*********
İyi çalışmalar :) 













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder